Rabu, 19 Mei 2010

ANUGERAH?

DIPETIK DARI LAMAN BLOG PEI PAN. TERIMA KASIH

Terima kasih untuk dua blogger yang menghadiahkan award ini.

Airina cakap:

PeiPan - Tulisan tuan tanah ni selalunya tak menghampakan. Daripada isu masyarakat, perkongsian ilmu dan agama mahupun politik ada banyak info yang boleh dikutip. Walaupun ada masanya mungkin agak kasar tetapi bagiku itulah satu-satunya cara untuk ‘membangunkan’ pembacanya. Aku paling suka katanya yang ini – ‘Aku menulis untuk diri sendiri dan bukan untuk kamu’.

Cik Ulat Buku cakap:

Pei Pan - Selalu nampak nickname dia ni kat chatbox Airina, ada la jugak nampak nama dia dekat my chatbox jugak, tapi tak la sekerap di chatbox Airina *wink* suka baca blog dia sebab tulisan dia membuka minda.

** Menyemarakkan kemeriahan memberi anugerah, ini orang-orangnya yang bertuah**

1. Airina – Airina suka menulis ulasan tentang novel-novel yang dibacanya. Aku jadikan ulasan-ulasan tersebut sebagai panduan untuk membeli novel buat adik-adik di rumah atau kawan-kawan yang bertanya “Novel ni best ke tak?”. Biasanya ulasan-ulasan ini membantu dalam memilih novel yang berkualiti. Cumanya dia jarang sekali memberi komen atau pandangan jika aku menulis tentang politik.

2. Tulisan Hatiku – Si darah manis yang bakal melangsungkan perkahwinan pada 12 Jun ini. Dia jarang menulis yang berat-berat, sekadar menulis tentang diri sendiri, kawan-kawan dan tentu sekali bakal suaminya – Mr.Zakril. Inilah satu-satunya blog yang dapat aku baca kerana tulisannya yang sederhana. Faham-faham sajalah kalau orang bercinta menulis – pastinya di penuhi dengan emosi yang berlebihan tetapi dia tidak. Sangat sederhana. Dia seorang pensyarah muda. Siapa kata orang muda tak boleh berdikari?

3. Psychedelic Mundo – Bakal peguam yang juga anak murid Prof. Aziz Bari, yang suka menulis tentang satira politik. Menulis tentang isu-isu kebobrokkan politikus yang rakus mengumpul kekayaan. Juga pandai menulis puisi dan peka dengan isu-isu semasa. Aku rasa dia mempunyai potensi untuk menjadi seorang penulis yang hebat satu hari nanti.

4. Lonelyroseblack – Aku suka baca segala yang tercatat di blog ini. Kata-katanya puitis, penuh makna. Entah, mungkin kerana aku pengemar puisi lantas aku berasa secocok untuk terus menghayati setiap cebis puisi yang terdapat di blog ini. Aku harap penulis blog ini akan terus menulis.

5. Wardah Munirah – Anak muda dari Aswara yang sangat suka menulis. Aku pernah terjumpa sajaknya beberapa kali di akhbar. Dia suka berkongsi maklumat dengan pembacanya, menulis yang berat-berat yang sangat dengan kata-kata yang tebal maknanya. Juga – yang paling aku suka di berbangga menjadi warga Aswara. Semoga ibunya cepat sembuh.

6.Razifembi – Ini blog seorang lelaki yang baru sahaja bergelar ayah. Sejak-sejak anaknya lahir dia sudah kurang menulis. Aku suka ke blog ini kerana dia seorang photographer yang hebat. Banyak gambar-gambar cantik di blog ini. Kadang-kadang dia menulis tentang isu-isu terkini, membuat ulasan filem dan buku yang di bacanya. Sejak-sejak bergelar seorang ayah, dedikasinya bertukar dari blog ke anak tunggal yang di sayanginya. Susah bergelar ayah katanya.

7. Cik Ulat Buku – Aku pergi ke blog ini di samping membaca ulasan juga untuk mencari kedai-kedai yang menjual novel terpakai untuk kawan-kawan. Di blog ini terdapat banyak senarai e-kedai yang menjual novel terpakai. Sumber maklumat jugalah.

8. Iqbal Syarie – Dia suka menulis tentang agama, mentarbiah umat Islam supaya kembali ke pangkal Islam. Blognya sarat dengan pesanan-pesanan hikmah dan sedaya-upaya cuba untuk mengembalikan Islam ke dalam masyarakat. Dia selalunya ke blog aku untuk memberi komen jika aku menulis sesuatu yang berkaitan agama.

9. Kakna – Biasanya entri-entri dia semuanya pendek-pendek belaka. Menulis pelbagai isu cuma tidak terlalu mendalam. Kebanyakan luahan rasa, mungkin. Selalu ke blog aku memberi komen yang bernas. Bakal bergraduasi tidak lama lagi. Rasanyalah.

10. Farah Hanani – Dia suka makan. Suka datang ke blog aku memberi komen dan selalunya juga pandangannya dengan aku jarang sehaluan. Tapi itu ciri yang baik untuk mencari pandangan yang bernas. Dia menulis tentang banyak isu yang tidak khusus kepada politik, mahu pun sosial.

11. PETAK! – Aku teringat dulu orang cakap jangan nilai sama ada orang tua atau orang muda yang bercakap tapi nilai apa yang di cakapkannya. Budak ini kalau tak salah calon SPM tahun ini tapi tulisannya sangat mengagumkan aku terutama apabila dia menulis cerita pendek di Cerita Gebang Paling Panjang. Bacalah kalau tak percaya! Dia boleh jadi pelapis penulis indie.

12. Untuk ‘seseorang’ yang datang dari Oslo, Kota Bahru, Perak, yang aku sendiri tidak tahu siapa, juga beberapa orang lagi yang selalu ke mari tanpa meninggalkan tanda. Terima kasih sudi singgah dan membaca dan harapnya juga mendapat manfaat dari apa yang di baca.

Untuk 11 orang di atas, silalah ambil award anda =)
i.Nominate 12 more bloggers.
ii. Put the logo onto your sidebar or within a post.
iii. Link the nominees within your post.
iv. Let the nominees know they have received this award by commenting on their respective blogs.
v. Share the love and link to the person from whom you have received the award.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan