Jumaat, 1 Januari 2010

GAGAK CELAKA


Sajak ini tersiar dalam Tunas Cipta keluaran Januari 2010

8 ulasan:

  1. Wardah,
    Beberapa hari lepas dalam sidang akhbar di tv saya mendengar Tuan Guru Nik Aziz menyatakan 'celaka' kepada seseorang. Hari ini membaca pula sajak berjudul , Gagak Celaka', nukilan Wardah. Rasanya kebetulan sahaja tidak ada kaitan apa-apa. Kebetulan gagak memang hitam. Tengah berfikir siapakah 'gagak' yang dimaksudkan itu.
    Tahniah buat Wardah.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum buat Cikgu Shapiai,

    Untuk pengetahuan cikgu, sajak Gagak Celaka ini telah saya tulis pertengahan 2009 lalu. Ketika menulisnya, memang ada gambaran seseorang yang menjadi inspirasi selaku Gagak Celaka itu. Akan tetapi, saya dinasihatkan oleh seseorang agar tidak memberitahu orang yang saya maksudkan itu. Hehe.

    Mohon tunjuk ajar cikgu yang berpengalaman untuk menambah baik penulisan saya ya.

    Terima kasih, cikgu.

    BalasPadam
  3. Hebatlah. Tahniah. Bintang Wardah makin bersinar le. :)

    Rahimin Idris

    BalasPadam
  4. Encik Rahimin Idris, hehe.

    Terima kasih, semoga dirahmati laluan ini. Doakan agar saya berjaya dan tidak mudah lupa diri. hehe.

    BalasPadam
  5. Dalam keluaran Tunas Cipta Januari 2010?
    hmmm, nanti saya nak periksa semula..
    bagus, teruskan berkarya..

    BalasPadam
  6. Roy, terima kasih atas lawatan berkala di laman ini ya.

    Ya, 2010. Sama dengan drama anda itu. Sajak di muka surat terakhir saja.

    BalasPadam
  7. Assalammualaikum Dr. Mawar,

    Terima kasih atas persinggahan di laman saya ini. Dorongan Dr. saya jadikan azimat untuk tekal bertatih dalam berkarya. Terima kasih Dr. Mohon ditunjuk ajar saya ini ya.

    BalasPadam